مهدی فضائلی نمایه

مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی در رابطه با حملات گسترده دیشب جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، دستاوردهای این عملیات را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی،‌ با اشاره به حملات گسترده شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، گفت:‌ اولا لازم می‌دانم که عملیات پرافتخار "وعده صادق ۲" را به تمامی هم‌میهنان عزیز و همچنین مستضعفینی که دل‌شان در گرو مقاومت است و از جنایت‌های رژیم صهیونیستی رنجیده‌خاطرند، تبریک عرض نمایم. این عملیات از جهات مختلفی قابل توجه است که به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم این عملیات، زمان اجرای آن است. این عملیات در زمانی انجام شد که رژیم صهیونیستی و نتانیاهو در اوج تبختر و غرور از اقدامات و عملیات‌هایی که در طی دو هفته اخیر انجام داده بودند به سر میبرد. در چنین شرایطی، عملیات "وعده صادق ۲" به عنوان یک پاسخ بسیار محکم و مناسب، غرور آن‌ها را متوقف کرده و به آن‌ها تفهیم نمود که این نبرد، اگر روزی به نفع آن‌ها بود، امروز به نفع ماست.

این تحلیلگر مسائیل سیاسی ادامه داد: دیگر جنبه این عملیات، انجام آن در شب سال نو یهودی است که به نوعی به عنوان یک اقدام ماندگار در تاریخ و در ذهن مردم سرزمین اشغال‌شده فلسطین و همچنین در ذهن مردم جبهه مقاومت خواهد ماند.

وی نکته دیگر بسیار حائز اهمیت این عملیات را قدرت عملیاتی جمهوری اسلامی به عنوان دولت مقاومت عنوان کرد و گفت: این عملیات با توجه به میزان موفقیتی که به دست آورد، به گونه‌ای که رسانه‌های معتبر منطقه‌ای تا ۹۰ درصد آن را موفقیت‌آمیز ارزیابی کردند، و از صحنه‌هایی که مشاهده می‌شود از اصابت پی در پی موشک‌های جمهوری اسلامی به مناطق مورد هدف در تل‌آویو و بخش‌های دیگر فلسطین اشغالی، نشان‌دهنده قدرت نمایی بسیار حائز اهمیتی است بر این واقعیت که سازمان پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، که سرمایه‌گذاری‌های سنگینی بر روی آن صورت گرفته، تحت تأثیر قرار گرفته است و این ضربه مهلکی که به آنها وارد شد و تعداد تعداد موشک‌های بسیار زیادی که به اهداف خود اصابت کرد، طبیعتاً ساز و کار پدافندی و ذهنیت مردم ساکن آنجا را دگرگون خواهد کرد و اگر چه در گذشته همه آنها در این ایام احساس امنیت چندانی نمیکردند، این احساس ناامنی بعد از علمیات تشدید خواهد شد.

فضائلی تصریح کرد: نکته سوم تأثیری است که این عملیات بر بازسازی روحی و روانی جبهه مقاومت خواهد داشت. لطمه‌هایی که در این ایام به جبهه مقاومت وارد شده بود، به ویژه با شهادت فرماندهانی از حزب‌الله و سردار رشید نیلفروشان و در رأس آن‌ها سید حسن نصرالله، طبیعتاً لطمه‌های روحی و روانی جدی را به جبهه مقاومت و مردم لبنان و حتی مردم خود ما وارد کرده بود. این حوادث نشان‌دهنده احساس نیاز به بازسازی روحیه آسیب‌دیده آن‌ها بود که باید به‌طور جدی انجام می‌شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:‌ شاهد هستیم که از زمان شروع این عملیات و با انجام عملیات "وعده صادق ۲"، فضای روحی مردمی که در جبهه مقاومت در لبنان، عراق، اردن، سوریه و فلسطین و ایران هستند، به طرز چشمگیری تقویت شده است. امروز، این مردم یکبار دیگر احساس بسیار خوبی را برای ادامه مقاومت دارند و اگر یک روز آسیب و لطمه‌ای به آن‌ها وارد شود، روزهای دیگری وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را جبران کند و این آسیب‌ها و خسارات سنگین را بر دشمنان‌شان وارد سازد.

فضائلی تاکید کرد:‌ نکته دیگری که به لحاظ عملیاتی حائز اهمیت است، توانمندی موشکی جمهوری اسلامی است. این توانمندی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران دارای پشتوانه‌های موشکی بسیار قدرتمند است و می‌تواند در یک عملیات، ده‌ها فروند از این موشک‌ها را شلیک کند؛ این توان و این تعداد موشک شلیک شده حاکی از ذخایر غنی موشکی جمهوری اسلامی ایران و آمادگی سازمان هوافضای سپاه و دیگر دستگاه‌های مربوط است که نشان‌دهنده توانمندی جمهوری اسلامی برای انجام عملیات‌های سنگین در این زمینه می‌باشد.

وی یادآور شد: این طبیعتا گوشه‌ای از توانمندی جمهوری اسلامی هم از لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی است؛ چرا که همه دنیا می‌دانند که نیروهای مسلح هیچ‌گاه تمام توان خود را به‌طور کامل رونمایی نمی‌کنند. عملیات "وعده صادق ۲" که از جهات مختلف به مراتب قوی‌تر از عملیات "وعده صادق ۱" بود، این واقعیت را تأیید می‌کند که جمهوری اسلامی برای انجام عملیات‌های دیگر در صورت نیاز، توانمندی بسیار بالایی دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در اطلاعیه شماره ۱ سپاه پاسداران، به‌وضوح به رژیم صهیونیستی هشدار داده شده است که اگر آن‌ها نسبت به این عملیات واکنش نظامی نشان دهند، پاسخ و عملیات بعدی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به مراتب هولناک‌تر، قوی‌تر و سنگین‌تر خواهد بود؛ مجموع این جهات را اگر توجه کنیم، این عملیات بسیار حائز اهمیت بود و حتماً استراتژیست‌های نظامی در نقاط مختلف، و به‌ویژه در کشورهایی که در مقابل ما قرار دارند، حتماً روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند و آن را از جهات مختلفی مورد تحلیل قرار خواهند داد.

فضائلی با اشاره بر سوره نصر قرآن کریم، سه ماموریت این آیه را برای پس از این عملیات عنوان کرد و گفت: در عین حال، ما به دستور قرآن این مراقبت را باید از خودمان داشته باشیم و این فتحی که خدای متعال امشب روزی ما و ملت ما و بخش‌های دیگر جبهه مقاومت داشته، ما را به این متذکر کند که خداوند متعال را شکر کنیم و دچار غرور نشویم؛ همانطور که باید مراقبت کنیم که در مقاطعی که دشمن ضربه‌ای به ما وارد می‌کند، دچار یأس و ناامیدی نشویم،‌ این را همواره در ذهن و دل خود داشته باشیم که نه غرور ما را فرا بگیرد و نه خدای ناکرده، یأس و ناامیدی به وعده‌های الهی بر ما غلبه کند.

وی با اشاره به سخنان شامگاه گذشته نتانیاهو متذکر شد: ساعت گذشته نتانیاهو با انتشار ویدیویی به دستاوردهای رژیم و همچنین بصورت خیلی گذرا به مسئله چالش‌های آن هم اشاره کرد، با این عملیات هم آن دستاوردها به کام آنها تلخ شد و هم چالش‌هایی که داشتند به مراتب سنگین‌تر و خیلی جدی‌تر از آن چیزی که تصور می‌کردند برای آنها نمودار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس